Zrození nápadu

První verze Nesmrtelných (s pracovním názvem Horalové – po vzoru osmdesátkového fantasy Highlander) vznikla jako nápad programu na víkendové hraní. Měli jsme za sebou totiž první odehrávku Časostrážců a chtěli jsme si zahrát něco podobného, jen s postupným vývojem v čase místo náhodného skákání.

Apocalypse World byl jako systém vybraný víceméně náhodou, že jsme si ho chtěli vyzkoušet, jak se chová mimo postapo prostředí. Původně jsme zvažovali, že budeme Horaly hrát ve Fate nebo v DrDII.

Původní optimistický plán byl, hrát každý den tři bloky, věnované různým historickým tématům a sledovat, jak si v nich postavy vedou, a že každou epochu povede jiný GM. Některé měly být plnohodnotně hrané zápletky, jiné jen charakterizační mezihry o pár scénách.

To nakonec nedopadlo, byli jsme rádi, že jsme za celý víkend stihli zahrát čtyři epochy. Velký podíl na tom měl právě Apocalypse World, který se ukázal i v proměněném prostředí velmi silným prvkem generujícím spoustu obsahu k odehrání, a to přestože jsme tuhle verzi hráli nad první edicí, která ještě používala Fronty místo Hrozeb.

První verze kampaně se omezovala na relativně malou oblast, jejíž vývoj bude zajímavé sledovat – prostor cca 10×6 km v severní části Pražské kotliny.

Už na první hře se také objevily některé koncepty, které jsem později do Nesmrtelných zapracoval jako jejich integrální součást, například hod na to, jak se postavám dařilo mezi epochami nebo využití nepoužitých playbooks pro vytvoření dlouhověkých NPC.