Časostrážci

Časostrážci jsou hrou o skupině agentů – strážců času, kteří byli naverbování nadčasovou korporací jménem Stálost, aby pomáhali bránit tok času proti nepromyšleným změnám minulosti, časovým paradoxům a odstraňovali anomálie, které v důsledku těchto událostí mohou nastat.

Hlavními tématy hry je kontrast mezi technologiemi, společenským uspořádáním i mentalitou z různých dob, žánrově jde o hard sci-fi, které nepředpokládá žádné větší odchylky od známého fungování našeho světa, vyjma existence technologie, která umožňuje cestovat časem.

Pokud hráči chtějí, je možné do hry zakomponovat i mírně fantastické prvky, dává-li smysl, že jejich původcem je technologický pokrok v blízké budoucnosti.

Zdroje inspirace

Korporace Stálost, jejíž aktivity tvoří kostru celé hry, je inspirována organizacemi jako Kronotek ze hry Darkest Days, Time Enforcement Commision z filmu Timecop, Věčnost z knihy Konec věčnosti či Mnichové historie ze Zloděje času.

A o čem to není?

O časových paradoxech, zabíjení vlastních dědečků a násobném setkávání se se sebou samým. Ne, že by se tato témata ve hře vůbec nemohla objevit – ono když cestuješ časem, je dost těžké se jim vyhnout, ale na rozdíl od výše uvedeného nejsou nosným tématem hry, které by se ve hře objevovalo pořád a opakovalo.

Pokud se taková věc stane jednou, dvakrát za kampaň, bohatě to stačí. A nastane-li, je lepší je zaznamenat a co nejvíc nekonfliktně přejít, než ji začít rozpitvávat a zamotat se do neřešitelného zmatku časových paradoxů.

V jakém je to stavu?

Přestože jsem Časostrážce několikrát hrál v různých systémech, pořád ještě nejsem rozhodnutý, co s tímhle konceptem vlastně udělat a jestli má být spíše krátkou kampaní pro nějakou konkrétní hru, bezsystémovým produktem, který si můžete zahrát v čemkoliv nebo jestli má dostat své vlastní herní mechaniky.