Zpátky ke stolu

Nesmrtelní verze 0.4, která je aktuální, se vrací zpět ke stolu. Ruším nekonečně stohy kartiček a žetonů, vracím se k jednoduchým kontrastním deníkům s bílým pozadím, do kterých se při hře snadno dělají poznámky.

Zjednodušil jsem systém cestování a práci s mapou. Stál jsem před velkým rozhodnutím, zda napsat pro Nesmrtelné vlastní PbtA hack nebo je přeci jen postavit jako kampaň pro Apocalypse World. Nakonec jsem zůstal u toho druhého, zejména kvůli archetypálním playbookům – myslím, že by nebylo dobrou vizitkou, kdybych právě ty použil téměř beze změny, ale přitom Nesmrtelné vydával za vlastní samostatnou hru. Druhým důvodem je, že nechci ztrácet čas a kapacitu na opětovném přepisování všech těch částí Apocalypse Worldu, věnovaných vedení hry, když se Nesmrtelní mají, až na pár odlišností, vést úplně přesně stejným style. Zkrátka dospěl jsem k názoru, že Nesmrtelní jsou víc kampaní pro Apocalypse World, než samostatnou hrou, a tak už zůstanou.

Průvodní texty zůstávají obsahem stejné, ale pracuji na formátu a čitelnosti.

Přímo do nich pak zapracovávám dílčí informace, doposud uložené na kartičkách. Dobové zbraně, zbroje, význam obchodu.

Všechno navíc prochází redukcí, snažím se snižovat počet jejich parametrů, množství věcí nechat na fictional positioningu, místo toho aby to mělo mechanické vyjádření.

Neznamená to, že bych všechny ty předchozí kousky práce úplně vyhazoval, ale přesouvají se do skupiny volitelných a rozšiřujících pravidel.

Řežu ale troci v samotném Apocalypse Worldu, zejména v těch částech, které se snaží prokreslovat postapokalyptická témata – Road War, Battle moves – a i z těch dělám volitelný obsah, pokud o ně hráči budou mít zájem, např. protože jsou na ně zvyklí.

Když už do toho všeho zasahuji, ladím také některé herní pojmy – názvy vlastností a některých veličin. Potřebuji je trochu „zneutrálnit“, aby byly použitelné napříč věky, ale zároveň nepůsobily uměle a neztratili význam.

A asi největší rozdíl je v tom, že tentokrát už změny nedělám „do šuplíku“, ale budu je rovnou zveřejňovat, tak jak je budu mít připravené pro testovací kampaň. To spolu s sebou nese i nějaké další problémy, například vyřešení autorských práv kolem grafiky a ilustrací, které jsem doposud pro osobní použití řešit nemusel. Ale jakmile budu mít některou z komponent Nesmrtelných v publikovatelné formě, mám v plánu ji vyvěsit v téhle Podsekci ke stažení.