Záporáci

Příběh z druhé strany. Příběh nestvůry, monster, temných pánů a ukrutných dam, obtěžovaných DOBREM – neustávajícími výpravami hrdinů, rozpínavostí civilizace .. a také snažíčích se vyhnout vševidoucímu oku ZLA většího, než jsou oni sami.

Záporáci jsou krátká kampaň napsaná pro pravidla Apocalypse Worldu. Staví na síle archetypů, které Apocalypse World nabízí hráčům jako postavy, a zamýšlí se, jak by takové archetypy vypadaly, kdyby nebyly protagonisty klasického postapo žánru, ale šlo o nestvůry žijící v krajině stižené apokalypsou fantastickou.

Příručka, kterou si můžeš stáhnout zde, ti nabídne inspiraci pro refluf jednotlivých playbooků z Apocalypse Worldu na fantastické nestvůry:

  •  Angel ⇒ Ježibaba,
  •  Battlebabe ⇒ Vlkodlak,
  •  Brainer ⇒ Černokněžník,
  •  Chopper ⇒ Skřetí náčelník,
  •  Driver ⇒ Bezhlavý rytíř,
  •  Gunlugger ⇒ Nestvůra,
  •  Hardholder ⇒ Upír,
  •  Hocus ⇒ Lešij,
  •  Maestro’D ⇒ Čert,
  •  Savvyhead ⇒ Šílený vědec,
  •  Skinner ⇒ Víla,

čtveřici předpřipravených hrozeb, které rozvíří události v doposud poklidném Kraji:

  • Dobrodruhy
  • Osadníky z Dobromilova královstí
  • Církev Jediného Opravdového Boha JOBa
  • a strašlivého císaře Evilóna

mapu kraje s předpřipravenými startovními lokacemi,

kterou si můžeš ve vysokém rozlišení stáhnout zde, a pak ještě několik dalších drobných nápadů, vodítek a volitelných prvků, které se pro hru za Záporáky, hledající své klidné místo k životu uprostřed krajiny zpustošené válkou mezi DOBREM a ZLEM mohou hodit.

Poděkování

Za vznik záporáků musím poděkovat hlavně Maugirovi (hlavní autor Bestiáře pro Dračí doupě II), který mě hned dvakrát navedl správným směrem, aby tahle malá kampaň mohla vzniknout.

  • První dík mu patří za oneshotové hraní DrDII, ve kterém nám dovolil si zahrát krátké dobrodružství v kůži nestvůr a tím mě na potenciál tohohle nápadu upozornil,
  • a druhý dík mu patří za to, jak přemýšlel o postavě, když jsme spolu poprvé hráli Nesmrtelné – čímž mě navedl právě na to, že archetypy v Apocalypse Worldu se na hraní Záporácké play-to-find-out minikampaně perfektně hodí.

A pak samozřejmě Vincentovi za Apocalypse World a archetypy v něm obsažené. Od té doby, co jsem si uvědomil, jak krásně archetypy z něj sedí na některé typické nestvůry z fantastických světů, podezřívám ho, že je tak psal záměrně od počátku…