Pro digitální dvojměsíčník Drakkar jsem napsal sérii pěti článků, které se zabývají různými aspekty vyhodnocování v RPG a nejčastějším nedorozuměním a záměnám, které lidi dělají, když o vyhodnocování debatují.
Jednotlivé díly se postupně rozebírají:
- Drakkar 51 – Rozdíl mezi vyhodnocováním činností a záměrů a vlivu zoomu.
- Drakkar 52 – Pohled na rozhodnutí zda, co a kdy vyhodnocovat optikou třísložkové teorie.
- Drakkar 53 – Inrepretaci výsledků vyhodnocení do herní fikce.
- Drakkar 54 – Problematiku vyhodnocování v otevřené a uzavřené hře.
- Drakkar 55 – Rozdíly mezi postupným vyhodnocováním jednotlivých akcí a souhrnným vyhodnocováním konfliktů
Články se velmi úzce dotýkají problematiky pojmů Task resolution a Conflict resolution, které zároveň doporučují moc nepoužívat, protože jsou zdrojem mnoha nedorozumění. Ostatně právě ona nedorozumění kolem nich stála v první řadě za tím, že jsem články napsal.