Děti mraků [Hra]

Tahle kampaň původně vznikla jako hec – bavili jsme se na RPG fóru o tom, zda je nebo není možné složit sandboxovou kampaň ze zcela náhodných prvků a zda v takové kampani může vzniknout nějaký silný příběh a konzistence. Já jsem tvrdil že ano a že klidně udělám kampaň, ve které budu náhodné vybírat moduly a lokace z tamní databáze a složím z nich herní svět. Čekal jsem, že se tenhle experiment po 10 sezeních se to rozpadne.

Po více jak 40 sezeních a roce hraní tu máme opravdu nějaký fungující herní svět, několik dohraných velkých zápletek, další zápletky čekají na vyřešení a celkově to pořád nějak funguje. Když jsme začínali, byly to opravdu pravověrné West Marches – hráči se střídali po každém sezení, cíle výprav se vybíraly podle toho, co zrovna té či oné skupině přišlo atraktivní. Teď, po roce a půl hraní už je situace trochu jiná. Máme tu jádro několika hráčů, kteří řeší i dlouhodobější zápletky, ale hra je otevřená i úplným nováčkům či návštěvám na jedno jediné sezení.

O co tedy jde?

Naše postavy – Děti mraků – jsou biologické konstrukty, které po pádu velkého trpasličího Císařství stvořil nekromant Monarch, který údajně ve své věži sestoupil z mraků, jako jednu z mnoha zbraní k ovládnutí upadajícího světa. Děti mraků se ale vymkly jeho kontrole a obrátily se proti němu.

Aby však Děti mraků mohly existovat, potřebují trávit dlouhé roky mezi svými dobrodružstvími v lůnech podivného mechanicko-biologického aparátu zvaného Matka. A tento aparát není napájen ničím jiným, než magií.

Děti mraků tak tráví většinu času v limbu, zatímco kolem jejich základny plynou roky, ale čas od času, když magie dojde a Matka dostane hlad, musí vyrazit do světa za dobrodružstvím, aby získaly další a další magické vybavení či trofeje z bájných nestvůr. Kolem nich mezitím čas běží, království rostou a padají, vedou se války i svatby mocných rodů a krajina se proměňuje.

Co ti hra může nabídnout?

Jako jednorázovému či občasnému návštěvníkovi: Vystoupit ze své komfortní zóny a vyzkoušet si něco, co normálně nehraješ. Možnost zahrát si nějaký zajímavý, známý či jinak vyhlášený (ať už v dobrém nebo ve zlém) modul či dobrodružství v systému, který ti dává slušnou šanci ho projít nebo alespoň vyzkoušet za jediný večer. Při jejich hraní hodně ctíme hráčská rozhodnutí, nenecháváme se svazovat nutností trefit autorská řešením, soubojový systém je svižný (často rozhodnou jeden či dva hody) a nabídka dobrodružství je poměrně pestrá široká – od klasických dungeonů z osmdesátých let, přes různé vyšetřovačky a městská dobrodružství, silně příběhové moduly až po různé náhodně či procedurálně generované oblasti.

Jako stálému či vracejícímu se účastníkovi: Netradiční kampaň, která se netočí ani tak kolem příběhu postav, jako kolem sledování osudů světa a vývoje různých lokací v čase. Při většině výprav dojde k nějakým událostem, které ovlivní dění v herní světě – rozložení a situaci významných frakcí, rodů či cizích postav – a hráčské postavy poté na několik let hybernují, takže příští výpravu už vyráží do změněného světa. Co se týká vývoje postav, tak tam pak v celé kampani platí jednoduchý koncept – jaké vybavení si tvá postava vezme, tak ji budeš hrát. Můžeš tedy pracovat a rozvíjet nějakou konkrétní stylizaci nebo pokaždé zkoušet něco nového – v obou případech ale počítej s tím, že nové schopnosti a dovednosti budeš získávat z vybavení, které si přineseš z výprav.

Jak se k nám přidat?

Napiš mi a pozvu tě na herní discord, kde už se pak dozvíš víc.