Fantóm

Moje prvotina. Objevování příběhu Fantoma Opery, které jsem napsal pro RPG Kuchyni 2014.

Fantóm Opery již dlouho Operu ovládá ze své tajné skrýše kdesi v budově. V posledních dnech však své požadavky na jednotlivé zaměstnance Opery začíná stupňovat nad únosnou míru. Proslýchá se, že se Fantóm rozhodl zkomponovat operní Dílo a pomocí zmiňovaných úkolů hledá pro toto Dílo inspiraci. Při tom hrozí, že pokud jeho požadavky nebudou každý večer splněny, v Opeře se stane neštěstí. Fantóm navíc chce pro své Dílo opravdu velkolepé finále a hrozí, že pokud nebudou poslední den jeho snahy naplněny všechny jeho požadavky, budovu Opery zapálí. Pekelná výheň,
která stráví celou budovu, včetně zaměstnanců, umělců i diváků mu zcela jistě dostatek inspirace poskytne.

Hráči se ve svých rolích snaží společně zabránit jednotlivým neštěstím, která na ně Fantóm chystá, i velkému závěrečnému požáru. Zároveň si každá postava uvědomuje, že nalezením Díla, byť nedopsaného, a jeho následným zveřejněním, získala neskutečné bohatství a slávu. Hráči tedy spolupracují, když se snaží Fantóma zabavit, ale zároveň spolu soutěží o to, kdo odhalí Fantómovu skrýš.
Vítězem hry se stává ten hráč, který odhalí Dílo ukryté ve Fantómově skrýši během závěrečného Hledání skrýše.

Hra je dost netradiční, jde mnohem více storytelling než o klasické hraní rolí. Jako mechaniku využívá odpočítávání času, během kterého musíte obhájit zapojení svých indicií a nemá vypravěče – střípky, ze kterých se příběh nakonec poskládá, si hráči vytváří mezi sebou navzájem.